Blauw is het nieuwe groen!

Uitvindingen worden normaalgesproken maar één keer gedaan. Iets dat al bestaat is niet nieuw meer en kan in octrooirechtelijke zin dus ook niet opnieuw uitgevonden worden. Jezelf opnieuw uitvinden schijnt echter wel te kunnen. Alle reden om de proef op de som te nemen!

Wij maakten een roadmap. Bedachten hoe Patentwerk er over vijf jaar uit zou zien. Over tien jaar. Over twintig.

We keken naar onze concurrenten en we keken naar onszelf. We legden de vinger op wat we doen. Hoe we het doen. Waarom we er ’s ochtends eigenlijk ons bed voor uitkomen.

We vonden uit hoe de omgeving naar ons keek. Onze opdrachtgevers. Partijen met wie we samenwerken. We spraken uit hoe we onszelf zagen. Hoe wij onze opdrachtgevers zagen. Met wie wij het liefst samenwerken.

Op enig moment kwam het zelfs zo ver dat we heen en weer schoven met personality-sliders. Had u niet achter ons gezocht he? Ging ook wel ver. En eerlijk gezegd wisten wij ook niet eens dat we dat in ons hadden. Het idee kwam ook niet helemaal van onszelf. Brand New Journey zette ons daartoe aan. Zij stelden ons vragen. Zij vormden ook een beeld van wie wij zijn en wat wij doen.

Ze stelden vast dat we kennis van zaken hadden zonder wijsneuzen te zijn. Dat we een octrooibureau zijn met een eigen identiteit: hartelijk en benaderbaar. Dat we een leuke, maar vooral gedreven club mensen zijn en dat we snel reageren. En dat patenten en octrooien hetzelfde zijn.

Van u naar je

Terwijl wij ons afvroegen wat dat dan precies zou zijn, maakten zij een stylescape die bij ons paste. En ze bepaalden een tone of voice die bij jou past.

Jou ja, je leest het goed.

Het moest namelijk maar eens afgelopen zijn met ons ge-u, zo leerden wij, want we schreven veel formeler dan we in het echt bleken te zijn en dat sprak u niet aan.

Excuseer: sprak jou niet aan. Het is wel even wennen.

Maar vooruit, dachten we. Op de website dan en op social media. Maar in onze brieven blijven we netjes u zeggen. En dat mocht gelukkig als wij ons daar comfortabeler bij voelden.

Een nieuwe uitstraling

Wat wij overigens ook meteen mochten was die stylescape! Het bleek eigenlijk een visueel concept voor de nieuwe uitstraling van Patentwerk  te zijn en het zag er erg mooi uit.

Terwijl wij er nog verheugd naar zaten te kijken bleken ze bij Brand New Journey aan het wireframen geslagen te zijn. Ze bouwden als het ware het geraamte voor de website. We besloten maar even rustig af te wachten wat dat ons zou brengen.

Als het goed is bracht dat een overzichtelijke website, die er niet alleen fraai uitziet, maar ook duidelijk maakt wie we zijn, wat we doen, en voor wie.

Voel je je erdoor aangesproken? Dan werkt het dus, en vinden wij het uiteraard leuk als je ons even laat weten wat je ervan vindt. Geven wij dat door aan Brand New Journey. Ere wie ere toekomt!

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

scroll